RANDY ORTON my fevret wrestler ever!!!

Wednesday, October 27, 2010

memoir of shafiqah(part 2)

                  Idham berdiri tegak menampakkan dirinya yang konon konon macho itu semua orang tertumpu melihat dia selepas menjerit memanggil nama syafiqah.
 " u nak apa idham "tiba tiba syafiqah bersuara lantang sambil semua tertumpu kepadanya pula.narveen,muzammil dan kalvin pula berpeluk tubuh sementara nursyazwani,jenny dan sabariah masing masing duduk rapat di tengah tengah mereka liyana pula duduk berseorangan kebingungan.
"i nak u la apa lagi "idham merenung tajam kepada syafiqah 
" kan i dah cakap dengan u i dah tak mahu u lagi dan takkan percaya u lagi, u tak faham bahasa ke?"mata syafiqah terbeliak menunjukkan kemarahannya.
 "baik u ikut i sekarang kalau tidak"ugut idham.
 "kalau tidak kenapa?!"syafiqah tidak puas hati.  
"i akan tembak semua orang kat sini"idham mengeluarkan sepucuk pistol jenis R45 warna hitam.kelihatan idham nekad  untuk membuat perkara paling gila dalam hidupnya.
"aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh"semua bertempiaran lari bertaburan ketakutan di kawasan pusat bowling itu. kawasan itu yang senyap tadi  tiba-tiba menjadi gempar dan kelam kabut akibat dari perbuatan idham.
 "korang semua diam kalau tidak aku tembak"gertak idham lagi.
 "idham kau gila ke apa,tolonglah jangan buat macam ni bahaya"shafiqah yang tadinya marah kini merayu pada idham akibat takut pada tindakan nekad idham.
 "ah takde u mesti ikut i jugak, i tak peduli apa nak jadi jadila lepas ni"idham tidak mahu merubah tindakannya yang gila itu akibat tak mahu kehilangan orang yang  di cintainya itu.
 "idham dah la tu,benda kan boleh di bawa berbincang takkan sampai macam ni"nursyazwani meyampuk memberanikan dirinya.
 "ah kau diam wani kau pun sama saja dengan dia"bentak idham,kemudian nursyazwani terdiam dan duduk semula di tempatnya sambil mengeluh keberatan.
sedang idham leka mengacu pistolnya itu kepada orang ramai dia tidak perasan bahawa ada seorang lelaki sedang memrhati  mencari peluang untuk merampas  pistol dari tangan idham.narveen,kalvin dan muzammil perasan yang lelaki itu ingin mengambil peluang sebenarnya mereka bertiga nekad ingin merampas pistol dari idham.
"ok bila lelaki tangkap dan dapat pistol tu kita serang tau"bisik muzammil kepada mereka berdua memberikan rancangan yang teliti.
"eqa,cepatla kesini buat apa lagi"arah idham dengan keras.lantas syafiqah berjalan kearah idham dengan langkah lembut dan malas malas.kemudian nursyazwani berbisik
"hati hati tau eqa,aku taku takutla"
"kau jangan risau,tau la aku jaga diri"eqa cuba menenangkan nursyazwani dan dirinya sendiri.
sedang syafiqah berjalan dan idham leka memerhatikan syafiqah lelaki itu mengambil peluang dan dia terus menerkam kearah idham dan cuba merampas pistol yang di pegang oleh idham.idham terperanjat kerana terkaman berani itu,mereka bergelut masing masing cuba untuk mengambil pistol itu dan
"Dasss!"satu ledakan termuntah dari mulut pistol itu
"arghhh"idham meraung peluru pistol menembusi lengan kirinya,<span>mereka berdua terkejut dan pistol terpelanting ke arah kawasan bola bowling diletakkan dan terselit di bawahnya,lelaki itu ingin memegang idham kerana cedera tapi idham menolak dan melepaskan satu tumbukan kearah lelaki itu,lelaki itu tak sempat mengelak dan terkena tumbukan idham di bahagian tepi kiri pipinya.dia jatuh tersungkur ke lantai.dengan tak semena kalvin meluru melompat dan menyiku bahagian kepala ala  ala "ONG BAK" dengan ketinggian lebih kurang 6 kaki dan berbadan tegap tapi kurus kalvin mudah untuk membuat aksi tersebut.dia seorang berketurunan india dan memang suka filem aksi dan ganas. idham tak sempat mengelak dan terasa kepalanya berpinar pinar kesakitan kerana penangan kalvin.
"ambik kau"kalvin tersenyum puas,kemudian narveen agak rendah sedikit dari kalvin dia juga sebangsa dengan kalvin turut mengambil peluang membuat hentaman lengan silang kearah idham dan dia jatuh kebawah lantas muzammil pula yang putih rendah dan kurus berketurunan thailand dan melayu pula terus mengunci kedua dua lengan idham.
"lepaskan aku,lepaskan aku.syafiqah tolong i,i cuma mahukan u please suruh diorang ni lepaskan i"raung idham ingin melepaskan diri.syafiqah diam membisu dia cuma memerhatikan idham dari jauh di sebabkan ketakutan.
                                     Lebih kurang 5 minit kemudian 3 anggota polis sampai di tempat kejadian mereka kemudian memberkas idham dan merampas pistol jenis R45 milik idham.
"terima kasih di atas bantuan kamu bertiga,lepas ni kamu semua sila datang ke balai polis untuk membuat keterangan"lelaki yang tadinya terlibat dengan pergelutan tadi mengenalkan dirinya.farid seorang lelaki memepunyai tubuh yang tegap dan tegar kulitnya hitam manis mukanya hampir bulat.dia bekening lebat tapi teratur, matanya pula galak berwarna coklat gelap, dagunya agak panjang hidungnya mancung bibirnya tebal dan berwarna merah jambu.dia juga mempunyai lesung pipt di sebelah kiri dan itu menambahkan lagi kemanisan wajahnya bila dia tersenyum.

"la encik polis rupanya"kalvin terkejut dan tak sangka lelaki itu adalah polis.lelaki itu tersenyum dan mereka semua baru mengetahui indentiti sebenar lelaki tersebut.kemudian lelaki itu berjalan kearah

"hai nama i inspektor farid ridzwan,panggil saja farid"sapa lelaki itu kepada syafiqah semua kawan syafiqah tertumpu kepada mereka berdua.syafiqah teragak agak malu untuk berkata
"syafiqah,nama i syafiqah",farid tersengih melihat gelagat shafiqah.
"erm sakit lagi tak pipi u kena tumbuk tadi"syafiqah memegang pipi kiri farid.
"iskh!sikit jer ni,i dah biasa yang lagi teruk dari ni pun i dah rasa"farid berlagak macho di depan syafiqah,biasala lelaki didepan wanita egonya tinggi sedikit.
"erm,kalau ada apa apa contact i je ok"farid mengeluarkan dompet di poketnya dan mengeluarkan sekeping kad
"ai takkan eqa seorang je dapat kitorang ni camner encik"nursyazwani menyampuk perbualan mereka.farid tersenyum dan mengeluarkan lagi beberapa kad di dompetnya lalu di berikan kepada nursyazwani
"bagi kat kawan kawan awak tau bakinya"
setelah mereka semua dapat kad dari farid,muzammil mencelah
"erm kalau saya nak bayar saman nanti, encik boleh la tolong erk"
"hahahahahahah"semua kawannya tergelak dengan kata kata muzammil.
"erm ok apa apa yang kamu semua nak saya tolong, saya akan cuba sedaya upaya"farid membuat penyataan yang menggembirakan mereka semua.
"ok jumpa lagi semua"farid bersalam dengan mereka semua sambil matanya tak putus melihat syafiqah,dia senyum dan berlalu pergi dari situ.
setelah farid pergi agak jauh dan kelibatnya tidak kelihatan mereka berlapan berjalan keluar dari wangsa walk itu
"eh eqa, aku tengok lain macam je polis tu layan kau.mesti dia dah syok kat kau erk"sabariah bertanya soalan yang agak panas kepada syafiqah ketika mereka berada di luar pintu masuk wangsa walk itu.
"a'ah eqa aku tengok encik polis tu lain macam benar tengok kau"jenny mengiakan kata sabariah.
"ah! sudahlah korang,tak habis habis menyakat si eqa"liyana cuba menghentikan sakatan mereka berdua,sebab muka syafiqah merah kemerahan menahan malu akibat sakatan mereka.
"ala rileksla kitorang main main jela janganla ambil serius"sabariah cuba menenangkan keadaan takut jadi kecoh disebabkan perkara kecil. 
"takper la aku faham korang tak payah nak risau bukan ada apa pun takde effect pun kat aku"selamba shafiqah untuk mengelak dari diketahui mereka yang dia sememangnya malu dan geram dengan mereka.
 "dah dah korang ni ni tak habis habis,kitorang dah nak balik dah ni"narveen mencelah dan memberitahu yang dia dan 2 lagi rakannya ingin pulang.
 "ok jumpa nanti lain kali bila senang ye"harap syafiqah kepada mereka
 "takde hal lah,kalau ada event nanti, call je kitorang.on the spot kitorang sampai"lagak muzammil sambil mengerakkan keningnya berulang kali,mereka semua bersalam dan saling mengucapkan selamat tinggal dan menaiki kereta masing masing.narveen menaiki kereta LAMBORGHINI GALLARDO berwarna kuning metalik dan kalvin sekadar menumpang narveen kerana kereta MINI COOPER S 1.6 berwana merah berbumbung hitam miliknya berada dibengkel untuk diubahsuai.Liyana pula menaiki kereta PROTON JUARA 1.6 milik ayahnya dan zam pula menaiki teksi kerana rumahnya tidak jauh dari wangsa walk.keadaan yang tadinya riuh rendah kini sunyi sepi kerana mereka semua telah pergi ke destinasi masing masing iaitu rumah mereka.

                                                     1 tahun kemudian......

"u  bila kita nak jumpa diorang semua lagi,i rindu sangat kat diorang semua la"syafiaqah meluahkan perasaan rindunya pada farid terhadap rakan rakannya di dalam kereta TOYOTA VIOS berwarna biru milik farid.
"ala u ni tak sabar benar nak jumpa diorang,esok kan nak jumpa diorang jugak kan"farid mengerling matanya sambil memerli.syafiqah sekadar tersengih menunjukkan giginya yang putih.
"biarla,tau la dia tu jealos sebab takde kawan ramai macam i ni "syafiqah menjelirkan lidahnya.
 "hello,u ingat u sorang aje ke yang ramai member,i lagi ramai satu malaysia lagi hmmmp!"farid melawan, sengaja memanjangkan perbalahan kecil mereka berdua untuk tidak terlalu bosan didalam keretanya.
 "pakcik oi,itu bukan kawan tapi rakan sekerja la memandai je.sapa yang jadi polis bermakna kawan u la begitu?!"syafiqah tidak mengalah.farid ketawa mendengar pejelasan syafiqah kemudian syafiqah pula ikut ketawa memecahkan kesunyian hening malam.farid akhirnya dapat memenangi hati shafiqah setelah hampir setahun dia mencuba,betul kata orang tua tua usaha itu  tangga kejayaan.selepas idham hanya farid  yang bertaktha di hati syafiqah.dia banyak berkorban untuk syafiqah diwaktu senang dan susah dia senantiasa ada bersamanya.
Sedang mereka berdua rancak berbual sambil menuju ke arh tempat yang di tuju,tiba tiba seekor anjing berwarna perang berjalan di depan kereta mereka,anjing itu cuba melintasi jalan yang agak gelap. syafiqah ternampak anjing itu dan mejerit
"u anjing kat depan!!"
farid yang sedang memandu laju tersentak dan mengalih arah keretanya untuk mengelak dari berlanggar dengan anjing tersebut,farid kemudian menekan break tapi akibat terlalu laju keretanya tersasar ketepi dan berlanggar dengan penghadang jalan,penhadang jalan itu patah dan kereta mereka terus menjunam kebawah gaung yang agak dalam disebabkan itu kereta mereka bergolek kebawah berberapa kali dan berhenti setelah terlanggar pokok yang agak besar.
                                         Syafiqah membuka matanya perlahan lahan,dalam keadaan kabur dan terbaring syafiqah terlihat pokok pokok besar mengelilinginya dan dia berada diatas pondok usang.setelah tenaganya pulih sedikit shafiqah bangun  duduk menyandar di tepi pondok.dia kebingungan di mana dia berada kini,seingatnya dia tadi melalui satu kemalangan yang serius bersama kekasihnya farid.keadaan di situ sunyi sepi hanya kedengaran bunyi unggas dan burung berkicauan,matanya melilau menikmati keindahan alam yang tidak pernah dilihatnya selama ini yang dia lihat bangunan besar dan tinggi mencakar langit.ketika syafiqah leka menikmati tiba tiba satu lembaga mendekatinya,syafiqah menjadi cemas dia cuba bangun dalam keadaan sakit dipaksa juga untuk dirinya untuk bangun.
"jangan takut tuan hamba,kita adalah orang yang baik baik belaka"lembaga itu bersuara.setelah syafiqah mendengar penjelasan dari lembaga itu syafiqah tak jadi untuk bangun dan lari kemudian dia bertanya kepada lembaga itu
"u ni siapa,dan i berada kat mana ni"
"apakah yang tuan hamba perkatakan,kita tidak faham"lembaga itu tidak faham akan petuturan syafiqah, dia merasa janggal dengan bahasa syafiqah.
"opps sorry!,siapakah anda dan dimana saya berada kini"syafiqah  menggunakan bahasa baku supaya difahami oleh lembaga tersebut.
"nama kita Megat Mentari,dan tuan hamba berada di hutan Onar berdekatan dengan kampung kita iatu kampung pinang tiga batang"lembaga itu menjawab dengan tenang.
"kampung tiga batang,tak pernah dengar pun nama kampung macamtu"syafiqah kehairanan
"macammana saya boleh berada di sini"syafiqah bertanya lagi.lembaga itu kemudian mendekati syafiqah dengan lebih rapat untuk menerangkan situasi sebenar dan kelihatanlah bentuk wajahnya.rupanya seakan manusia berbentuk hampir empat segi mempunyai mata galak berwarna hijau keningnya tajam dan nipis hidungnya mancung tapi bengkok sedikit kebawah bibirnya tebal berwarna ungu cair dan tidak mempunyai lekuk di tengah.telinganya pula runcing keatas, berbeza sekali dengan manusia biasa dan dagunya runcing kebawah.dia tinggi lamapi dan tegap kulitnya kuning langsat dan memakai baju kuno zaman pewira melayu berwarna biru cair dan di pinggangya tersisip satu senjata seakan pedang tapi kecil sedikit.
"sebenarnya......"belum sempat megat meneruskan kata katanya,kelihatan satu sinaran merah seakan laser meluru kearah pondok dimana mereka berdua berada disitu.dan dengan pantas megat merangkul syafiqah dan melompat mengelak serangan itu.
"hahahahahaha"satu hilaian ketawa kedengaran,kelihatan satu lembaga dan terbang kearah mereka berdua.
                                                
                                                         bersambung.........  


No comments:

Post a Comment